Akcesoria do ćwiczeń

Akcesoria do ćwiczeń

Wyprzedaż

Wyprzedaż

Jakie obciążenia wybrać?

| Kategoria: Wszystkie | Komentarz: 0

Jakie obciążenia wybrać?

Ostatnio wybieraliśmy gryfy i ławeczki. Teraz czas na obciążenia. Jest to niezbędny sprzęt do treningu siłowego. Zwiększanie obciążenia to jeden z głównych celów takiego treningu dlatego zestaw obciążeń pozwoli regulować ciężar podczas ćwiczeń. Oczywiście inne ciężary będziemy dźwigać przy wyciskaniu na klatkę, a inne przy wyciskaniu na biceps. Z kolei na martwy ciąg czy przysiady będziemy mogli nakładać stosunkowo największe obciążenia.

Jakie obciążenia wybrać? Ile powinniśmy kupić ciężaru?

To pytanie pojawia się często jako pierwsze. Ile powinienem kupić ciężarów ? Naszym zdaniem jeśli chodzi o początkujących to powinno się zacząć od obciążeń o wadze w przedziale 80 – 100 kg. Taki zestaw powoli Wam wygodnie trenować na swojej domowej siłowni. Dobrze jest kupić różne gramatury obciążeń od 2,5 kg po 20 kg. Im więcej obciążeń tym wygodniejszy trening i łatwiejsze progresowanie. Jeśli będziemy chcieli stopniowo zwiększać obciążenia to nie ma nic lepszego niż małe talerze np. po 1 kg. Takie zwiększanie obciążenia pozwoli z treningu na trening stawać się silniejszym. Jeżeli będziemy mieć dużo talerzy to również trening będzie wygodniejszy. Obciążenia będzie można użyć w kilku ćwiczeniach dzięki czemu nie trzeba będzie ich stale przekładać. Dlatego też dla początkujących zestaw 100 kg w talerzach 20/10/5/2.5/ 1 kg to świetne rozwiązanie.

Jakie obciążenia wybrać? Ile powinniśmy kupić ciężaru?

Mamy trzy podstawowe typy w zależności od tego z czego są wykonane.

* Żeliwne

* Olimpijskie

* Betonowe

Zdecydowanie najtańsze są obciążenia betonowe/bitumiczne wykonane są z betonu, który powlekany jest tworzywem sztucznym. Dobre rozwiązanie dla początkujących, którzy mają początkowo mniejszy budżet. Jest to stosunkowo najtańsze rozwiązanie. Oczywiście ich użytkowanie niczym się nie różni od innych typów obciążeń więc nadają się bez problemu na Twoja przyszłą siłownię. Trzeba tylko pamiętać, że materiał, z którego są wykonany jest dość spory gabarytowo. Problem może pojawić się jeżeli dźwigamy już naprawdę konkretne ciężary (powyżej 130 kg). Wtedy lepiej wybrać stalowe albo olimpijskie. Istnieje też możliwość łączenia zestawów betonowych z innymi więc po prostu można sobie dokupić jakieś stalowe talerze.

Jeżeli dźwigasz już na starcie duże ciężary to warto pomyśleć o obciążeniach żeliwnych. Zdecydowanie jest to dobry wybór dla tych bardziej zaawansowanych, którzy tworzą swoje domowe siłownie. Krążki wykonane są w 100 % ze stali więc o ich trwałość nie musicie się martwić. Dodatkowo gabarytowo będą zajmować mniej miejsca niż te bitumiczne.

Ostatnie z grupy czyli Olimpijskie to temat dla profesjonalistów. Jeżeli jesteś początkujący ale chcesz kupić sobie olimpijskie to również nic nie stoi na przeszkodzie. Ogranicza Cię tylko Twój budżet. Te obciążenia wykonane są ze stali nierdzewnej powleczonej gumą. Zdecydowanie idealny wybór dla każdego, kto robi ciągi / wyciskania na dużych obciążeniach. Gumowa powierzchnia zapewnia trwałość zarówno obciążeniom jak i podłodze w przypadku uderzenia sztangą o podłoże. Jest to najdroższy rodzaj obciążenia ale za razem najbardziej profesjonalny.

Wszystkie typy tych obciążeń jak i gryfy i resztę sprzętu niezbędnego do wyposażenia domowej siłowni znajdziecie w naszym sklepie.

Komentarze: 0

Zostaw swój komentarz